Rusland, China en Japan - Reisverslagen van Matthijs Pontier - WaarBenJij.nu Rusland, China en Japan - Reisverslagen van Matthijs Pontier - WaarBenJij.nu

Rusland, China en Japan

Deze zomer (2012) maken Isa en ik een reis door Rusland en China. Na vrijwel alle Europese landen tussen Nederland en Rusland bezocht te hebben moet het er toch eens van komen eindelijk ook Rusland te bezoeken. En ik kan het natuurlijk mooi combineren met de CogSci conferentie in Japan, die ik voor mijn werk bezoek.
Na een aantal hectische dagen vlak voor ons vertrek uit Nederland komen we uiteindelijk toch aardig voorbereid op Schiphol aan. Alle visa zijn geregeld (behalve het transit-visum voor de terugreis door Rusland), Shiva heeft een onderkomen, ons huis is nog niet onderverhuurd maar er is interesse en we lijken niks belangrijks te hebben vergeten mee te nemen.
Een aantal dagen voor ons vertrek komen we er achter dat er een leuk festival vlakbij Moskou is (zo'n 160km, vlakbij Kaluga): Trishula. Na wat uitzoekwerk en rondvragen vinden we een aardige Rus die ons wel op wil pakken van het vliegveld en naar het festival wil brengen – om 2:30 's nachts wel te verstaan.

Recente Reisverslagen:

01 September 2012

Terug in Beijing en Moskou

28 Augustus 2012

Shanghai

26 Augustus 2012

Wuhan

24 Augustus 2012

Cruisen over de Yangzhi River

23 Augustus 2012

Toeval in Chongqing
Matthijs

Ik schrijf hier over de reizen die ik maak.

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 30779

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2013 - 02 September 2013

Cuba

08 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Centraal Amerika

13 Juli 2012 - 02 September 2012

Rusland, China en Japan

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: