Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Matthijs Pontier - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Matthijs Pontier - WaarBenJij.nu

Thailand

Door: Matthijs85

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

22 Oktober 2011 | Thailand, Bangkok

Donderdag (20-10) heb ik weer lekker uitgeslapen (tot 13:00 deze keer) en een beetje Sightseeing gedaan in Bangkok. De Golden Buddha en Chinatown gezien, en teruggegaan via een boottochtje door de rivier.
's Avonds ben ik inderdaad niet uitgegaan. Mijn host wilde vroeg op, om de volgende ochtend weg te gaan.

Dat vroeg opstaan viel uiteindelijk best mee; werd een uurtje of 10:00 geloof ik (op 21-10).
Hierna heb ik de bus gepakt naar Khao San road om daar een hostel te vinden. De goede bus vinden bleek weer ietwat lastig, maar een stuk beter te doen dan toen ik naar de immigratie probeerde te gaan. Vrij makkelijk en snel een hostel gevonden voor maar 80 Baht.

Ik wilde eigenlijk naar het Grand Palace en Wat Pho gaan, maar ik heb me door iemand op straat wijs laten maken dat dit dicht was. Toen hij me uiteindelijk een tuktuk rit aan wilde bieden (wel erg goedkoop trouwens, ik vermoed dat de 'TAT' op zijn aangegeven route een boekingsbureautje van een 'vriend' was.) geloofde ik er eigenlijk niks van, maar heb ik voor de zekerheid toch maar besloten andere dingen te gaan zien. Lopend, that is.

Ik heb uiteindelijk de Golden Mountain gezien (mooi uitzicht over de stad!), vooral veel lekker rondgelopen, en uiteindelijk een uitstapje gemaakt naar de dierentuin. Het was me al eerder opgevallen dat Thailand erg georganiseerd en ontwikkeld was vergeleken met de landen waar ik eerder geweest ben, en ook bij de dierentuin viel dit me weer op. In tegenstelling tot de zielige bedoelingen die ik in veel andere landen heb gezien was het eigenlijk net als een dierentuin in Nederland.

Die avond een biertje gedronken met couchsurfers, en besloten niet te gaan clubben. Wel ben ik vergeten mijn rugzak mee te nemen..

Vanochtend (22-10) merkte ik dat een biertje wel een paar biertjes waren geworden, maar na een goed ontbijt kon ik er weer tegenaan en heb ik een Smile Bike geleend. Dit zou ik echt iedereen aanraden, al is het zadel wat laag en viel het steeds naar achteren en zakte het naar beneden, voordat ik het liet fixen.

Ik heb het Grand Palace en Wat Pho bezocht. Allebei wel aan te raden, al is het Grand Palace wel erg vol met toeristen (en relatief duur). Ook de koninklijke kunst-verzameling bij Vivanmek Palace bekeken. Omdat ik mijn benen moest bedekken heb ik daar ook nog een mooie roze-achtige Sarong gekocht :D

's avonds weer) gemeet met couchsurfers. Was weer erg gezellig. Alleen mijn tas vergeten, met o.a. mijn reisgids, telefoonlader en hippe laserpen met spiegeltjes zodat ie n mooi patroontje maakt..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Oktober 2011

Een (hopelijk) unieke ervaring in de natuur...

22 Oktober 2011

Feesten in Thailand

22 Oktober 2011

Thailand

11 Oktober 2011

Cambodia

09 Oktober 2011

Laos
Matthijs

Ik schrijf hier over de reizen die ik maak.

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 30923

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2013 - 02 September 2013

Cuba

08 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Centraal Amerika

13 Juli 2012 - 02 September 2012

Rusland, China en Japan

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: