Feesten in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Matthijs Pontier - WaarBenJij.nu Feesten in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Matthijs Pontier - WaarBenJij.nu

Feesten in Thailand

Door: Matthijs85

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

22 Oktober 2011 | Thailand, Bangkok

Ik heb op donderdag 13-10 inderdaad de bus gepakt naar Ko Chang. Wat een leuk eiland is dat!

Ik kwam in het busje naar Lonely Beach (niet zo lonely meer, maar inmiddels verworden tot backpackers en feest-walhalla) een Brabander tegen, die in Den Haag gestudeerd had, en nu een jaar aan het rondreizen en -feesten was. Aangezien Ko Chang best wel een geschikte plek is om te feesten was dit het begin van een aantal dagen goed feesten!

Hij was er al eerder geweest, en op zijn aanraden heb ik een hutje geboekt bij Siam Hut. Lekker aan het strand, en nog goedkoop ook (B150 per nacht)!

Die avond zijn we eerst gaan eten en daarne een biertje gaan doen bij de Om Bar, een bar met een Indisch-achtige inrichting en elektronische muziek. Er bleek een feestje bij Himmel Bar te zijn, iets verderop, waar we flink gefeest hebben.

Volgende dag (14-10) lekker uitgeslapen tot 16:00 om slaap in te halen en lui gedaan. Die avond was er een feestje bij Siam Hut zelf. Ik had eerder die middag een flyer gekregen waarmee je een gratis bucket op kon halen bij de Himmel Bar, dus daar zijn we eerst heen gegaan. Daar kwamen we een meisje uit Amsterdam tegen die naar dezelfde feestjes als ik bleek te gaan, en een aantal gemeenschappelijke vrienden met me te hebben.
Met zijn drieen weer flink gefeest, en met mijn dronken hoofd bestolen. Wel een leuke avond gehad verder, daar niet van.

Toen ik de volgende ochtend (15-10) wakker werd dus naar de politie om aangifte te doen. Nog een tijdje met ze meegereden, en zelfs een biertje van ze gekregen toen hij zelf ook een biertje nam (achter het stuur..) Als ik herinnerde wie me bestolen had en ik zag r vanavond weer kon ik r aanwijzen en zouden ze r opsluiten. De papieren voor de verzekering mocht ik de volgende dag ophalen.
Die avond met zijn drieen naar een feestje in de Om Bar gegaan. De DJ wilde wel, maar mocht geen darkpsy draaien. Jammmer maar helaas, maar alsnog een prima feestje, met veel buckets die het Nederlandse meisje in de supermarkt er tegenover vulde.
Na het feestje zijn we nog even gaan zwemmen met 2 Finse meisjes en een ladyboy erbij.

De drie dagen feesten begonnen hun tol te eisen, en ik vond het de volgende dag (16-10) wel weer eens tijd om door te reizen.
Nog even uitgezocht of je op eigen houtje door de jungle van het eiland kon trekken, maar dit bleek niet mogelijk. Aangezien ik niet zo van georganiseerde tours hou heb ik dus maar voor de volgende ochtend geboekt naar Pattaya.
Die avond nog een biertje gedaan in de Om Bar maar vroeg gaan slapen. Nog een Brit gesproken die wel de jungle tocht had gedaan. Het bleek maar goed dat ik niet op eigen houtje door de jungle was gaan trekken, want hij was een flink aantal giftige dieren tegengekomen.

Op maandag 17-10 kwam ik 18:00 aan in Pattaya. Na een mislukte poging tot couchsurfen daar (De 2 CS-ers die positief hadden gereageerd waren respectievelijk nog ergens anders en te druk om te antwoorden) ben ik op aanraden van de Nederlandse jongen naar Sawaidee Guesthouse op Soi 3 gedaan. Met 500 Baht voor Thailand vrij duur, maar voor Pattaya erg goedkoop, en zeker zijn geld waard. De man die de kamers beheerde bleek inderdaad superaardig en bijzonder goed geinformeerd. Hij wist precies te vertellen waar ik wel en niet heen moest gaan als ik niet aangerand wilde worden door meisjes die je probeerden binnen te halen, en als ik een 'normale' club wilde bezoeken.

Ik was al gewaarschuwd dat Pattaya 'alleen maar hoeren' was, en hiermee bleek geen woord teveel gezegd. Het was inderdaad (bijna) alleen maar sextoerisme. Erg fascinerend om een dagje mee te zien, maar daarna had ik het ook wel weer gehad. De normale club bleek niet echt boeiend.

De volgende ochtend (18-10) dus maar uitgecheckt en de bus naar Bangkok gepakt.
Daar kon ik gelukkig wel terecht bij mijn couchsurfer. Die avond heeft ze me meegenomen naar Khao San road, om te meeten met een flink aantal andere couchsurfers. Na een uurtje feesten in een club daar zijn we naar huis gegaan en hebben we nog het laatste stuk van een hele slechte film met een gigantische slang gekeken.

Het bleek dat ik wel wat slaap kon gebruiken, en we hebben lekker uitgeslapen tot 14:00 (op 19-10). Iets voor die tijd kwam er een andere couchsurfer aan, die de eerste paar uur mediterend doorbracht terwijl wij lagen te slapen. Het bleek een 'boedhistische monnik op vakantie' te zijn, die in LA woonde.

Ik heb geprobeerd die middag naar de immigratiedienst te gaan, omdat ik mijn visum eigenlijk moet verlengen. Ik ben namelijk vier dagen te vroeg Thailand in te gaan. De locals die me vriendelijk probeerden te helpen met in de juiste bus stappen om daar te komen hebben me alleen tot 2 keer toe in een niet al t e handige bus laten stappen, dus het is me niet gelukt daar voor sluitingstijd aan te komen.

Die avond was er een couchsurfermeeting. Erg druk en erg gezellig! Goede filosofische gesprekken gehad met de boeddhist op vakantie. Woensdag schijnt een uitgaansavond te zijn, dus daarna zijn we naar een erg foute club gedaan, en daarna een iets minder foute 'after' (van 2:00 tot 4:00) bij Khao San road.

Vanochtend (20-10) weer lekker uitgeslapen (tot 13:00 deze keer).
Vanavond waarschijnlijk niet uit, en een beetje een einde maken aan het hele feestgebeuren. Misschien van het weekend nog, en anders het weekend daarna iig een leuk festival, maar daarover later meer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Oktober 2011

Een (hopelijk) unieke ervaring in de natuur...

22 Oktober 2011

Feesten in Thailand

22 Oktober 2011

Thailand

11 Oktober 2011

Cambodia

09 Oktober 2011

Laos
Matthijs

Ik schrijf hier over de reizen die ik maak.

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 30925

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2013 - 02 September 2013

Cuba

08 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Centraal Amerika

13 Juli 2012 - 02 September 2012

Rusland, China en Japan

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: